Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2014

«Ο μόνος αγώνας που χάνεται είναι αυτός που δε δίνεται»


Συζήτηση με την διεθνώς αναγνωρισμένη ερμηνεύτρια της κιθάρας
Εύα  Φάμπα,  με  αφορμή  την  κυκλοφορία  του  νέου  της  δίσκου *



Η Εύα Φάμπα αναγνωρίζεται διεθνώς σαν μία από τις πιο ταλαντούχες ερμηνεύτριες της κιθάρας με πλούσιο καλλιτεχνικό, δισκογραφικό και εκδοτικό έργο. 
 
Έχει δώσει εκατοντάδες κονσέρτα στην Ελλάδα και έχει ταξιδέψει επανειλημμένως σε χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής, δίνοντας ρεσιτάλ και κονσέρτα με σημαντικές ορχήστρες. 
 
Έχει επαινεθεί και βραβευθεί πολλές φορές για τον εξαίρετο ήχο της, τη μουσικότητα και δεξιοτεχνία της, καθώς και για το έντονο ελληνικό μουσικό της ταμπεραμέντο. 
 
Κόρη του σπουδαίου, αξέχαστου κιθαρίστα Δημήτρη Φάμπα, διαγράφει τη δική της λαμπρή πορεία.
 
Μια ακόμη μεγάλη επιτυχία για την Εύα Φάμπα, την ελληνική κιθάρα, αλλά και τους νέους Ελληνες συνθέτες αποτελεί η παγκόσμια κυκλοφορία του νέου cd της Εύας Φάμπα με έργα Ελληνικής Μουσικής για Κιθάρα.


Έργα των: Κ. Τζωρτζινάκη, Δ. Φάμπα, Μ. Θεοδωράκη, Κ. Χατζόπουλου, Γ. Μαυροειδή, Ν. Χαριζάνου, Μ. Μπόγρη, Ν. Αθανασάκη, πολλά σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση από την εταιρεία «NAXOS». 

Έχουν προηγηθεί 5 lp/cds για τη «wave music», τη «Motivo», την «BERBEN» που κυκλοφόρησε το Σεπτέμβρη 2007 το cd «CAPRICCIO DIABOLICO», την ιταλική «AULIA» που το 2005 εξέδωσε σε παγκόσμια κυκλοφορία το cd «ΕVA FAMPAS plays FAMPAS».

Ο «Ριζοσπάστης» μίλησε με την Εύα Φάμπα 
με αφορμή τη νέα της δισκογραφική δουλειά.

- Στον γεμάτο συγκινήσεις αλλά και δύσκολο, απαιτητικό «δρόμο» της κλασικής κιθάρας πώς είναι τα πράγματα στην εποχή της κρίσης;

Πολύ δύσκολα. Στην Ελλάδα δεν γίνονται πλέον συναυλίες, εκδηλώσεις Δήμων, φεστιβάλ όπου ένας καλλιτέχνης θα αντιμετωπιστεί με σεβασμό προς την προσφορά του. Για να επικοινωνήσει ένας καλλιτέχνης με το κοινό του θα πρέπει να είναι είτε χομπίστας (να μην πληρωθεί δηλαδή για την εμφάνισή του), είτε να γίνει ο ίδιος διοργανωτής, αναλαμβάνοντας ο ίδιος να βγάλει εισιτήρια, αφίσες κ.λπ. πράγμα που τον απομακρύνει από την τέχνη του. 

Φυσικά, μπορεί να αναθέσει τη διοργάνωση σε ιδιωτική εταιρεία, αλλά και πάλι σε αυτούς τους καιρούς πώς το πλατύ κοινό θα μπορέσει να πληρώσει ένα τέτοιο εισιτήριο; 

Τις «καλές εποχές» μιας και οι καλοπληρωμένες συναυλίες ήταν λίγες όλοι ζούσαμε από τη διδασκαλία. Τώρα φτάσαμε να μην μπορούμε να ζήσουμε αξιοπρεπώς ούτε σαν καθηγητές σε ωδεία. 

Παρά ταύτα θέλουμε να ζήσουμε και να δημιουργήσουμε και το σύνολο του καλλιτεχνικού δυναμικού της χώρας και ασφαλώς των κιθαριστών κάνει σοβαρές προσπάθειες για αυτό. 

Προσωπικά μού δίνει δύναμη η θερμή υποδοχή του κοινού στις συναυλίες μου, η συνεχή δραστηριότητά μου στο εξωτερικό όπως και το γεγονός ότι πολλές προτάσεις μου εκδοτικές γίνονται δεκτές από σημαντικούς μουσικούς οίκους...

*Ολόκληρη η συνέντευξη στη στήλη  "ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ"  του Ριζοσπάστη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου