Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Εκδήλωση του ΚΚΕ για τον Ναζίμ Χικμέτ στη Κομοτηνή

Πολιτικό - πολιτιστικό αφιέρωμα στον 
Τούρκο κομμουνιστή ποιητή Ναζίμ Χικμέτ*


Η Επιτροπή Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης του ΚΚΕ, διοργανώνει,  το Σάββατο 22 Φλεβάρη, στην Κομοτηνή, πολιτικό - πολιτιστικό αφιέρωμα στον Τούρκο κομμουνιστή ποιητή Ναζίμ Χικμέτ

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 6.30 μ.μ., στο αμφιθέατρο
της Κοινωνικής Διοίκησης (απέναντι από την Περιφέρεια).

Στην εκδήλωση θα συμμετέχει το Κομμουνιστικό Κόμμα Τουρκίας.

Θα χαιρετίσουν ο γραμματέας της Επιτροπής Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης του ΚΚΕ, Δημήτρης Παπατολίδης και ο Emrah Akansu, εκπρόσωπος του Κομμουνιστικού Κόμματος Τουρκίας (ΤΚΡ).


Τίτλος της εκδήλωσης είναι ο στίχος του ποιητή:

«...στάχτη θα γίνεις κόσμε γερασμένε
σου είναι γραφτός ο δρόμος της συντριβής...»
 
Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα προβληθεί βίντεο για τη ζωή του Ναζίμ Χικμέτ που δημιούργησε ο Γιάννης Βοζίκης, θα πραγματοποιηθεί απαγγελία ποιημάτων. 


 Αν η μισή μου καρδιά βρίσκεται, γιατρέ, εδώ πέρα
η άλλη μισή στην Κίνα βρίσκεται
με τη στρατιά που κατεβαίνει προς το κίτρινο ποτάμι
η άλλη μισή στην Κίνα βρίσκεται.

Κι ύστερα, γιατρέ, την κάθε αυγή
την κάθε αυγή, γιατρέ, με τα χαράματα
πάντα η καρδιά μου στην Ελλάδα τουφεκίζεται.

Κι ύστερα, δέκα χρόνια τώρα, να γιατρέ,
που τίποτα δεν έχω μες στα χέρια μου
να δώσω στο φτωχό λαό μου,
τίποτα πάρεξ ένα μήλο.
 
Ένα κόκκινο μήλο.
Την καρδιά μου.

Θα παρουσιασθούν τραγούδια βασισμένα στην ποίηση του Ναζίμ Χικμέτ από τη χορωδία «Κώστας Λαζαρίδης», το μουσικό σχήμα με τους Κώστα Ξιάρχο, Κώστα Αντάρα και Μαίρη Μπαχτιάρογλου.  

Θα παρουσιαστεί (για πρώτη φορά) απόσπασμα από το θεατρικό έργο του Ναζίμ Χικμέτ «Το κρανίο» από τη θεατρική ομάδα «ΗΛΕΚΤΡΑ».

Επίσης, θα παρουσιαστούν μουσική και παραδοσιακά τραγούδια με μπαγλαμά από τον Τούρκο καλλιτέχνη παραδοσιακής μουσικής Emin Igus.

Ναζίμ Χικμέτ 1902 – 1963 (ΕΔΩ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου